FOODCOACHING

Met de juiste handvatten bereik je duurzaam resultaat.

FOODCOACHING

Met de juiste handvatten bereik je duurzaam resultaat

 

FOODCOACHING

Verandering van leefstijl en eetpatroon is niet iets wat je zomaar even doet. Wellicht heb je ook, net zoals zovele anderen, al diverse diëten geprobeerd.  Echter het resultaat is nog altijd uitgebleven. Of je bent aan het jojo-en geslagen…. Om moedeloos van te worden.

Wil je een blijvend resultaat boeken is het belangrijk dat je je leefstijl en je eetpatroon eens grondig onder de loep neemt. Pas wanneer dit in balans is zul je resultaat boeken. Laat je je door mij coachen dan ga je niet aan de slag met een snel dieet. Je gaat een patroon ontwikkelen waar je de rest van je leven de vruchten van  plukt.

Wist je dat wat je dagelijks eet grote invloed heeft op je gezondheid en hoe je je voelt?

Gezonde voeding:
– zorgt ervoor dat je op gewicht komt en blijft
– laat je energiek voelen
– zorgt ervoor dat je – langer – gezond blijft
– verbetert de conditie van je huid
– draagt bij aan een goede hormoonspiegel
Naast al deze aantoonbare effecten zijn er zeker nog veel meer pluspunten te benoemen.

Slechte voeding:
– maakt je dik
– zorgt ervoor dat je jezelf moe en futloos voelt
– veroorzaakt legio – vaak vage – klachten

Laat gezonde voeding je dagelijkse basis zijn met als uitzondering af en toe iets ongezonds. Het komt je gezondheid en gemoedstoestand zeker ten goede. In dit proces ben ik graag je coach.

 

“Investeer voor jezelf in een gezonde leefstijl. Je bent het namelijk dubbel en dwars waard!”
“Investeer voor jezelf in een gezonde leefstijl. Je bent het namelijk dubbel en dwars waard!”

NIET VULLEN MAAR VOEDEN

Dat is wat ons lichaam nodig heeft; pure vitale voeding waarmee je je lichaam letterlijk vóédt en bijdraagt aan goede gezondheid. Gezonde gevarieerde voeding levert ons de essentiële voedingsstoffen (vitaminen, mineralen, vetten, eiwitten, koolhydraten) die van groot belang zijn voor het goed functioneren van tal van lichaamsprocessen.

Veel mensen eten tegenwoordig, overigens vaak zonder zich daarvan bewust te zijn, helaas meer vulling dan échte voeding. Mede door misleidende reclames is het vaak moeilijk een goede keuze te maken. Met ‘vulling’ wordt bedoeld bewerkte (kant-en-klare) producten die veel geraffineerde suikers, slechte vetten, witmeel en kunstmatige additieven bevatten, en weinig of geen essentiële voedingsstoffen. Deze producten bevatten vaak veel (zinloze) calorieën die we eigenlijk helemaal niet nodig hebben (maar het lichaam wel moet afbreken). Snelle suikers zorgen ook voor een sterk schommelende bloedsuikerspiegel met veel pieken en dalen, wat uiteindelijk tot overgewicht kan leiden. 

Mijn adviezen zijn gebaseerd op de PuurGezond Piramide.

PLAN VAN AANPAK

Gezonde, volwaardige, pure en gevarieerde voeding in normale proporties in combinatie met voldoende lichaamsbeweging. Ik garandeer je dat dit werkt en uiteindelijk echt de énige manier is om ons lichaamsgewicht op een verantwoorde manier te verminderen, met blijvend resultaat. Niet door steeds tijdelijk te lijnen of erger nog door het volgen van crashdiëten.

Mensen die overstappen naar een gezonde(re) leefstijl met steeds meer gezonde, voornamelijk onbewerkte voeding ervaren meestal naast gewichtsverlies tevens een flinke toename van fitheid en energie; omdat het lichaam de voedingsstoffen krijgt die het nodig heeft en daardoor beter functioneert.

Mijn adviezen zijn gebaseerd op de PuurGezond Piramide, ik ben aangesloten bij de organisatie van PuurGezond.nl

Een gezonde eter voelt zich beter!

 

 

 

Ik ben Monique Koppelaar
Jouw foodcoach

Ik ben Monique Koppelaar
Jouw foodcoach

EEN DIEET HOUDT NIEMAND VOL

Waarom overstappen naar een gezonde leefstijl en geen dieet van enkele maanden? Het antwoord is (los van alle gezondheidsbelangen) eigenlijk vrij eenvoudig: een gezonde leefstijl met dito voedingspatroon is levenslang vol te houden, en een dieet niet. 

Het volgen van een (crash)dieet zal uiteraard op korte termijn voor gewichtsverlies zorgen. Een veel voorkomend probleem is echter dat, wanneer je stopt met het dieet, de kilo’s weer terugkomen omdat vaak de eetgewoonten van vóór het dieet er weer insluipen. Dat is eigenlijk ook niet zo gek, omdat er tijdens een dieet doorgaans geen nieuw en juist voedingspatroon wordt aangeleerd. Hier ligt dan ook het bekende ‘jojo-effect’ op de loer en dat is wat uiteindelijk heel ongezond is.
Heen en weer ‘jojoën’ met het gewicht en steeds weer een ander dieet volgen zorgt uiteindelijk voor een ontregelde stofwisseling waardoor het voor het lichaam steeds moeilijker wordt in balans te blijven, en gewichtsbeheersing steeds problematischer wordt. Daarnaast bestaat bij het langdurig volgen van een dieet het risico op een tekort aan essentiële voedingsstoffen vanwege de eenzijdigheid van de voeding.

De kunst is aan te leren wat je wel en niet zou moeten eten, en wat alleen zo nu en dan, en hoeveel je lichaam nodig heeft aan voedingsstoffen. Wanneer ons lichaam voldoende gevoed wordt met wat het echt nodig heeft, zal de drang naar ongezond voedsel steeds meer afnemen. De stofwisseling normaliseert en het gewicht blijft in balans.
En natuurlijk: wanneer de basis goed is, is er uiteraard ook ruimte voor weleens een minder gezonde snack op zijn tijd.

BEWEGEN

Bij een gezonde leefstijl hoort ook  beweging. Natuurlijk is het mogelijk om zonder extra te bewegen, met alleen goede gezonde en gebalanceerde voeding, gewicht te verliezen. Maar mét beweging bereik je meer en sneller resultaat dan zonder beweging.

Lichaamsbeweging is belangrijk voor onze gezondheid: o.a. voor een goede darmwerking, spieropbouw (vermindering van vetmassa), algehele conditie (longen/hart). Daarnaast zorgt beweging voor ontspanning en een betere nachtrust. Factoren als stress en nachtrust spelen een belangrijke rol bij beheersing van lichaamsgewicht.

Wellicht denk je nu; “Maar ik wil helemaal niet naar de sportschool”. Dan kan ik je direct geruststellen. Een abonnement bij een sportschool is geen must. Een flinke wandeling of fietstocht valt ook onder de noemer bewegen. Samen zoeken we naar een vorm en frequentie die jou past.

 

“Krijg eenvoudige handvatten om gezonde keuzes te kunnen maken”

“Krijg eenvoudige handvatten om gezonde keuzes te kunnen maken”

HET IS NIET MOEILIJK

Graag deel ik met jou mijn enthousiasme over lekker en gezond eten en wil ik je laten voelen wat gezonde voeding met je doet. Ik wil je inspireren om gezond(er) te gaan eten en je begeleiden om eindelijk definitief van je overgewicht af te komen. Je krijgt een gezond en fit lijf met een verbeterde weerstand.

Je krijgt van mij adviezen over koken, lekkere recepten en bereidingswijzen. Het is niet moeilijk…..je hebt alleen de juiste handvatten nodig.